مدیر موسسه آموزش عالی نورالزهرا(س) زنجان:
طلیعه حضور در مدرسه خدیجه کبری(س)
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۱:۱۸به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه خدیجه کبری(علیهاالسلام) اردوی طلیعه حضور با سخنرانی خانم زهرا علمیفرد روز چهارشنبه 27 مهر 1401 برگزار شد.
در ابتدای جلسه ایشان ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت طلاب جدیدالورود به حوزه بیان کرد: طلبه برای اینکه به وظایف خود عمل کند، نیازهایی دارد که اولین آن خدامحوری است. اگر میبینیم طلابی در اواسط راه خسته می شوند و حوزه را رها میکنند یکی از دلایل آن این است که انگیزهای غیر از خدامحوری دارند؛ اگر خدامحوری باشد سختیها را هم میتوان تحمل کرد.
در ادامه خاطر نشان کرد: دومین نیاز طلبه معادمحوری است. طلبه باید به گونهای تلاش و عمل کند که وقتی کسی به چهره او نگاه میکند یاد خدا و قیامت و رفتار نیک بیفتد. خانم طلبه باید به گونهای زندگی کند که همه به او افتخار کنند و او را الگو قرار دهند.
ایشان افزود: سومین نیاز طلبه عقلمحوری است. ما سه نوع طلبه داریم: طلبهای که یاد میگیرد تا خودش را به جایگاه و مقامی برساند، طلبهای که یاد میگیرد تا خودش را به دیگران بشناساند و به آن فخر کند، اما نوع سوم طوری یاد میگیرد که خوب بفهمد تا خوب عمل کند و در نهایت به خوبی منتقل کند.
خانم علمیفرد در ادامه گفت: چهارمین نیاز طلبه عملگرایی است. وقتی طلبه درس میخواند باید از همان ابتدا سعی کند به آن علم، عمل کند تا بعدا دچار سرگردانی نشود.
وی خاطر نشان کرد: پنجمین نیاز طلبه، اخلاقمحوری است. طلبه باید این را مدنظر قرار دهد که علم را باید با حِلم در هم آمیخت.
ششمین و هفتمین نیاز را اولویتسنجی و آزاداندیشی بیان کرده و افزود: طلبه باید این را در نظر داشته باشد که در هنگام درس باید برای خود اولویت قرار دهد؛ و اولویت یک طلبه در حالت عادی درس خواندن است و بقیه موارد حول محور این باید باشد.
خانم علمیفرد هشتمین نیاز طلبه را اهل دریافت علوم موهبتی بیان کرد و گفت: طلبه نباید فقط به خواندن اکتفا کند و باید متوسل به ائمه و بزرگان شود، دعای خیر پدر و مادر و صدقه را فراموش نکند.
ایشان آخرین مورد را زهد دنیایی نامید و خاطر نشان کرد: زهد دنیایی همان ترک دنیاگرایی است نه ترک دنیا؛ طلبه نباید شیفته دنیا باشد ولی در عین حال باید مرتب بپوشد، منظم باشد.

