کد مطلب: 126424 تعداد بازدید: ۸۱

مسئول تبلیغات موسسه آموزش عالی نورالزهرا(س)، خانم داداشی:

برگزاری طرح بصیرت در امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان

چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸:۵۸
«لازم است مبلغ هدف خود را در تبلیغ که همان دعوت انسان‌ها به خداوند است کاملا مورد توجه قرار داده، سپس برای رسیدن به اهداف الهی خویش از فرصت‌ها کمال بهره جوئی را داشته باشد.»

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی نورالزهراء(سلام الله علیها)، خانم داداشی مسئول فعالیت‌های تبلیغی این موسسه از برگزاری فعالیت‌های تبلیغی مبلغین در قالب اجرای طرح بصیرت در امامزاده سیدابراهیم(علیه السلام)خبر داد و گفت: طرح مزبور به عنوان‌ واحد پاسخگويی به سوالات شرعی و مشاوره خانواده و تربیت کودک مشغول به فعالیت می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: برای اینکه مبلغین به اهداف تبلیغی خویش با موفقیت دست یابند، لازم است از سویی در فضای فرصت‌ها فعال باشند و از سوی دیگر برای رسیدن به هدف فرصت‌سازی کنند.

و از بهترین فرصت‌های تبلیغی شناخته شده همچون  ماههای رمضان، محرم، صفر، مناسبت‌های انقلاب، اوقات فراغت تابستانی و . . . می‌باشد که مبلغین می‌توانند در این فرصت‌ها جهت ارشاد و رشد مخاطبان تلاش کنند.

خانم داداشی در ادامه به مولفه‌های دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای طرح بصیرت متشکل از حدود ۴۰طلبه مبلغه همه روزه دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشا در امامزاده، همچنین دو ساعت قبل از نماز جمعه در مصلی حضور داشته و به طور فعال مشغول کار تبلیغی هستند.

از جمله فعالیت‌های تبلیغی این گروه کار با کودک، دعا و توسل، سخنرانی دینی و مناسبتی، اصلاح نماز، مباحث مشاوره و ... می‌باشد و در نهایت با جذب مخاطب مشغول پاسخگویی به سوالات مخاطبین هستند.

برخی ارتقاء سطح علمی مبلغات در هر ماه به صورت مجازی دوره‌های آموزشی _ مهارتی نیز برگزار  می‌گردد و درنهایت آزمون اخذ می‌گردد.

برای جمع‌بندی و تبادل اطلاعات، این گروه آخرین پنجشنبه هر ماه جلسه‌ای در این آستان مقدس برگزار و از تجربیات همدیگر بهره‌مند می‌شوند.

خانم داداشی در پایان گفت: تمام مواردی که ذکر شد برای مبلغ می تواند فرصت و یا تهدید باشد. اگر برای هر یک برنامه‌ریزی شود، می‌تواند فرصت باشد و اگر برای آن برنامه‌ریزی انجام نگردد و فعالیت مناسب تحقق نیابد، گاهی یک عامل خنثی نبوده بلکه به صورت تهدیدی برای تبلیغات دینی در می‌آید و مشکلات عدیده‌ای را فرا روی مبلغ ایجاد می‌کند.
اگر فرصت‌های تبلیغی بسیار ارزشمندی که در اختیار داریم مانند ماه‌های رمضان، محرم، صفر، تابستان و . . . ، با فرصت‌های فرهنگی موجود در محل تبلیغی در هم بیامیزد، می‌تواند تبلیغات دینی را آن‌چنان فعال سازد که جایی برای نفوذ فرهنگ ابتذال و بیگانه باقی نماند.