معاون پژوهش مدرسه علمیه خدیجه کبری س خبر داد؛
ارائه مقاله توسط معاون پژوهش در همایش بین المللی مهدویت فرصت ها و چالش ها
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۳:۱۹
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه خدیجه کبری (س)، طی ارسال و برگزیده شدن مقاله معاون پژوهش مدرسه، سرکار خانم صالحی به عنوان برگزیدگان همایش به ارائه مقاله خود پرداختند. در اختتامیه این همایش که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، عناوین اصلی مقاله تبیین و ارائه شد.
در این مراسم، خانم صالحی بعد از ارائه بحثی مقدماتی درباره مهدویت به تبیین موضوع مقاله پرداخت و گفت: عقیده به موعود علیه السلام خاص اسلام نیست، بلکه تمامی ادیان و ملت ها به وجود شخصیت مصلح و عدالت گستر که روزی برای بر پایی عدالت قیام خواهد کرد، عقیده دارند. عقیده به مهدویت یک اصل ناب و ارزشمند بوده و حقانیت آن بر دوست و دشمن آشکار است، ولی افکار و جریانات شیطانی همیشه، سعی می کنند در کنار هر اصل اصیل وحقی، دست به ابداعاتی زده ونسخه هایی بدلی از آن را به افکار مردم تلقین و مس خود را به جای زر ناب قالب کنند، و مرامی با ظاهر زیبا و حق، و باطنی آلوده را جایگزین کرده و برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه خود، در روند متعالی امور حقه از جمله امر مهدویت و غیبت امام زمان علیه السلام، انحرافاتی را ایجاد کنند. البته مدعیان بعنوان ابزاری در دست عوامل اصلی هستند، بعبارت دیگر این عوامل اصلی انحراف است که به مدعیان انگیزه برای اغواگری مردم می دهد و یا باعث می شود مردم به افرادی خاص نیابت امام و حتی مهدی موعود را نسبت دهند. با توجه به نظرات آیت الله صافی گلپایگانی انحراف ریشه دردو گونه از عوامل درون دینی و برون دینی دارد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه خدیجه کبری (علیها السلام) در ادامه گفت: اصل مهدویت در جهان با عنوان فوتوریسم یعنی منجی باوری مطرح است؛ و همه به نوعی به آمدن یک نجات دهنده که خواهد توانست اوضاع موجود را بهبود بخشد، معتقد هستند. اما در مذهب شیعه و البته در دیدگاه اهل سنت علاوه بر اعتقاد فریقین، این اصل به تفصیل در منابع مورد تاکید قرار دارد. از دیدگاه پژوهشگر و مولف بزرگ حضرت آیت الله صافی نوک پیکان جریان انحراف بعلت دشمنی با سه چیز می باشد که عبارت از؛ اصل مهدویت، اصل اسلام، منافع سیاسی و اقتصادی کشورهای مسلمان است.
از دیدگاه ایشان عوامل انحراف در دو دسته عوامل داخلی و عوامل خارجی می باشد. عوامل داخلی عبارتست از؛ ضعف ایمان، جهل و سوء برداشت نسبت به امر مهدویت، وجود مورخین غیر متعهد. و اما عوامل خارجی عبارت از؛ استعمار، مستشرقان وابسته مزدور کشور های متبوع خود یا وابسته به کلیسا است.
لازم به ذکر است؛ این مقاله حائز رتبه برتر همایش و دریافت گواهیIsc از سوی همایش و دانشگاه امیر المومنین (علیه السلام) اهواز شده است.