اقدامات پذیرش
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۲:۲۹اقدامات صورت گرفته طی 2ماهه آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران:
- برگزاری جلسات مختلف با اعضای محترم هیئت امنا و کادر مدرسه جهت نحوه ی اعزام مبلغ به روستاهای اطراف ماهنشان
- برگزاری جلسه توجیهی طلاب پایه پنجم با مدیر و معاونین مدرسه با سخنرانی امام جمعه محترم و نحوه ی چگونگی جذب و سخنرانی در بین عموم
- نصب بنر و پوستر در میادین شهر و اماکن عمومی و ارسال بنر به شهر دندی برای نصب در مکان برگزاری نماز جمعه در شهر دندی
- حضور در مراسمات مذهبی و نماز جمعه و پخش تراکت از طرف مدیر، معاون فرهنگی و طلاب در شهر ماهنشان
- اطلاعرسانی تلفنی به ثبت نامیهای سال گذشته
- جلسات مختلف کادر مدرسه با طلاب و ارائه پیشنهاد آنها
- تبلیغات چهره به چهره در سطح شهر توسط طلاب و کادر مدرسه
- اعزام مبلغ به روستاهای اطراف ماهنشان و مساجد شهر از جمله شهر دندی، روستاهای پری، آقکند، چتز، گونا، چناقبلاغ، میرآخور، ایلیبلاغ، قرهباتلاق، بهستان،
- برگزاری چندین جلسه با دانش آموزان پایه سوم دبیرستان به صورت زنده در برنامه های مجازی با سخنرانی حاج آقا علی اکبری امام جمعه محترم
- تماس تلفنی با مدیر دبیرستان کوثر و ارسال پیامکهای تبلیغاتی به ایشان که در کانال شاد منتشر کنند
- دیدار حضوری با مدیر محترم دبیرستان کوثر با حضور مدیر و معاون آموزشی مدرسه علمیه و ارائه پیشنهاد ایشان درباره چگونگی دیدار دانش آموزان و جذب بهتر و هماهنگی دانش آموزان برای تبلیغ چهره به چهره و گرفتن اسامی فارغ التحصیلان سال جاری میشوند
- سخنرانی حاج آقا رحمانی رئیس سازمان تبلیغات در جشن های رجب و شعبان و تبلیغ پذیرش
- تهیه گزارش تلویزیونی توسط گزارشگر صدا و سیما از مدرسه و مصاحبه با امام جمعه محترم در زمینه تبلیغ حوزه و کادر مدسه
- علاوه بر کارهایی که در حوزه انجام شده با همکاری کادر، در بیرون ازحوزه هم در جمع دوستان و آشنایان هم تبلیغ صورت گرفته و میگیرد.
***بررسی مشکلات موجود در پذیرش حوزههای علمیه:
نبود تضمین اشتغال بعد از اتمام تحصیلات حوزوی ،ترجیح دادن دانشگاه به حوزه به دلیل بالا بودن تعداد واحدهای درسی و طولانی بودن مدت زمان تحصیلی و سختی درسهای حوزه،ازدواج زود هنگام و عدم داشتن دیپلم و شرایط ثبت نام، و اکثر کسانی هم که دیپلم دارند یا علاقه ای برای تحصیل در حوزه ندارند یا با مخالفت خانواده مواجه هستند یا اینکه ازدواج کرده و فرزندان و همسرشان را ملاک قرار میدهند، مهمتر از همه نبود شرایط و امکانات رفت و آمد روستاهای اطراف به مدرسه و همچنین به علت وجود مشکلات مالی و معیشتی از تحصیل در حوزه منصرف میشوند.